Ettepanekud ja tagasiside

Kuhu pöörduda probleemide korral nõu ja abi saamiseks?

  • Tervishoiuteenuse osutaja vastutab patsiendile osutatava tervishoiuteenuse kvaliteedi eest. Kui tervishoiuteenuse osutamise käigus on patsiendile tekitatud välditav tervisekahju või patsiendil on kahtlus, et tehtud on raviviga, tuleks pöörduda tervishoiuteenuse osutaja poole. Patsiendikindlustus ehk tervishoiuteenuse osutaja vastutuskindlustus tagab patsientidele õiguse nõuda tervishoiuteenuse osutamise käigus põhjustatud kahju eest hüvitist.
  • Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja patsiendiohutuse tagamiseks tervishoiuteenuse osutajale kehtestatud nõuete täitmise üle teostab järelevalvet Terviseamet. Samuti kontrollib ja hindab Terviseamet tervishoiuteenuse osutamise nõuetekohasust ja seaduslikkust. Terviseameti pädevuses on läbi viia vastavushindamisi tervishoiutöötajate registreerimiseks ja tegevuslubade väljastamiseks ning kontrollida osutatud teenuse vastavust õigusaktidele – muuhulgas seda, kas arst on nõuetekohaselt järginud dokumenteerimiskohustust, kas arstiabi on kättesaadav või kas tervishoiutöötaja on järginud konfidentsiaalsuse ja privaatsuse nõudeid. Terviseameti võib alustada patsiendi kaebuse alusel järelevalvemenetlust, sõltuvalt kaebuse asjaoludest. 
  • Tervisekassa poole võib pöörduda rahulolematusega tervishoiuteenuste kättesaadavuse (ravijärjekorrad/rahastamine) ja raviarvete teemal. Eesti ravikindlustuse eesmärk on katta kindlustatud inimeste tervishoiukulud haiguste ennetamiseks ja raviks, rahastada ravimite ja meditsiiniliste abivahendite ostmist ja maksta ajutise töövõimetuse jm rahalisi hüvitisi. Tervisekassal on seaduse alusel kohustus kontrollida osutatud teenuste põhjendatust ja kvaliteeti. Selleks suhtleme lepingupartneritega ja kontrollime erinevaid tervishoiuteenuse osutamisel koostatud dokumente (raviarved, soodusretseptid, töövõimetuslehed), mis peavad olema meditsiiniliselt põhjendatud ja vastavuses kehtivate õigusaktidega. Oma rahulolematust, kahtluseid või küsimusi raviasutuse visiiditasu ja raviarve kohta saab avaldada ainult sel juhul, kui on olemas kviitung või arve patsiendi makstud summa kohta. Raviteenuste ja raviarvete andmeid tasub vaadata ka terviseportaalist. Kui arvatakse, et raviasutus võttis liigselt visiiditasu, siis tuleks kindlasti pöörduda Tervisekassa poole. Tervisekassa suhtub inimeste poolt esitatud kaebustesse väga tõsiselt ning nende esitamisel kontrollitakse teenuse osutajaid ning vastavalt tulemusele kasutatakse lepingus sätestatud karistamismeetodeid. Tervishoiuteenuste kättesaadavuse ja rahulolematuse kohta saate Tervisekassat teavitada siit.

     

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil [email protected] või helistage meie infoliinile 669 6630.