Tervishoiuspetsialist

Tervishoiuspetsialist on kliiniline psühholoog, füsioterapeut või logopeed, kes on võrdsustatud tervishoiutöötajaga.

Alates 2024. aastast saavad kliinilised psühholoogid, füsioterapeudid ja logopeedid või nende teenuste osutajad sõlmida otselepingu Tervisekassaga, mis võimaldab neil pakkuda patsientidele vajalikku abi iseseisvalt ja Tervisekassa rahastusel(varem käis teenusele suunamine perearsti teraapiafondi kaudu).

Tervisekassaga saavad lepingu sõlmida vaid need tervishoiuspetsialistid, kellel on vastav kvalifikatsioon ja tegevusluba- see tagab ka patsiendile turvatunde ja kvaliteetse teenuse. 

Kuidas saada füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule?

  1. Kui Sul on tervisemure, räägi sellest oma perearstile või raviarstile. Meditsiinilise näidustuse korral teeb arst Sulle digitaalse saatekirja füsioterapeudi, kliinilise psühholoogi või logopeedi vastuvõtule. Teenuse mahu ja sisu üle otsustab teenust osutav spetsialist koostöös Sinuga.
  2. Kui Sul on ravikindlustus, saad arsti saatekirja alusel minna Tervisekassa lepingupartneri juurde, kus tuleb teenuse eest maksta ainult visiiditasu.  Sobiva teenuseosutaja leiad Tervisekassa kodulehelt .  
  3. Kui Sa ei ole ravikindlustatud või ei vali teenuseosutajat Tervisekassa partnerite nimekirjast, pead teenuse eest ise tasuma.
  4. Teenust osutav tervishoiuspetsialist ei pea asuma Sinu elukoha lähedal – abi võid saada üle kogu Eesti.
  5. Vastuvõtuaja broneerimiseks võta ühendust sobiva asutusega telefoni või e-kirja teel. Osad teenuseosutajad pakuvad vabu aegu ka läbi digiregistratuuri. Kui kohe sobivat aega ei pakuta, uuri, millal avanevad järgmised vastuvõtuajad. Küsi ka seda, kas Sul on võimalik end ootenimekirja panna.  
  6. Teenuse saamise võimalusi võid uurida mitmest asutusest, kuid pea meeles, et ühe saatekirjaga saad end järjekorda panna vaid ühe teenuseosutaja juurde. Samuti on oluline, et registreeriksid end teenusele kuue kuu jooksul alates saatekirja väljastamisest. Kui oled juba teenuseosutaja juurde registreerunud ja teenusel käinud, ei saa sama saatekirjaga teenuseosutajat enam vahetada.  
  7. Sulle koostatud saatekirju saad vaadata, kui logid sisse lehele terviseportaal.ee.
  8. Näidustuse korral pakuvad mõned asutused teenust ka patsiendi igapäevases keskkonnas (nt kodus). Vastav näidustus (terviseseisund)  peab olema kirjas perearsti või raviarsti koostatud saatekirjal. Samuti pakuvad mõned asutused kliinilise psühholoogi  vastuvõttu video teel. Täpsema info saamiseks pöördu endale sobiva teenusepakkuja poole ja uuri eelnimetatud võimalusi.
  9. Peale esmast vastuvõttu saad edasised kohtumisajad ja mõnel juhul ka teenuse osutamise edasise viisi kokku leppida teenust osutava spetsialistiga. Näiteks pakuvad mõned asutused logopeedi ja/või füsioterapeudi korduvat vastuvõttu video teel, ehk esmane kohtumine peab toimuma teenuse pakkuja juures. Täpsema info saamiseks pöördu endale sobiva teenusepakkuja poole ja uuri eelnimetatud võimalusi.
  10. Enda terviseandmeid ja kõiki koostatud saatekirju näed ise, logides sisse lehele terviseportaal.ee. Need andmed on kättesaadavad ka perearstile ja teistele eriarstidele, kes vajavad infot Sinu tervise kohta. 

Korduma kippuvad küsimused - KKK

Alates 1. juulist 2024 muutus teraapiafondi süsteem. Teraapiafond, mille kaudu on perearstid saanud oma patsiente suunata kliinilise psühholoogi, logopeedi ja füsioterapeudi vastuvõtule, on sellest aastast Tervisekassa hallata.  

Seni sai perearst patsiendi suunata ükskõik millise teenusepakkuja juurde, kes kliinilise psühholoogi, logopeedi või füsioterapeudi teenuseid osutas, ja olenevalt teenusepakkujast tasus teenuse eest kas osaliselt või täielikult Tervisekassa. Alates juulist saab perearst või raviarst suunata ravikindlustatud inimesi tasuta teenusele, aga seda vaid Tervisekassa lepingupartneri juurde.  

Muudatuse toel kaob patsientide omaosalus ning tekib kindel nimekiri teenuseosutajatest, kes Tervisekassa rahastusel teenust pakuvad.  

Kõik ravitegevused või teraapiad, kuhu 2024. aasta 1.juuli seisuga on patsiendi aeg broneeritud või ravi pooleli, viiakse lõpuni ja kaetakse varasema perearsti fondide kaudu kuni käesoleva aasta septembri lõpuni.  

Kui patsient ei jõua oma visiiti septembri lõpuks ära teha ning teenuseosutajal ei ole Tervisekassaga alates 1.juulist kehtivat lepingut, tuleb teenuse eest ise tasuda või pöörduda uuesti oma raviarsti poole, kes hindab meditsiinilist vajadust ning väljastab vajadusel uue saatekirja , millega minna sobiva teenusepakkuja juurde. 

Muudatuse põhieesmärk luua selgus, mis asutused, kus kohas ja milliseid teenuseid Tervisekassa raha eest osutavad.

Patsientide jaoks on peamine eelis see, et teenus muutub soodsamaks-  lepingupartneri juures ei tohi patsiendilt küsida omaosalustasu Tervisekassa hüvitatud teenuse ees. Teenuseosutajal on õigus küsida patsiendilt visiiditasu.

Teraapiafondi süsteem muutub selgemaks, sest edaspidi on olemas teenuseosutajate ehk Tervisekassa lepingupartnerite nimekiri, kelle juurde patsient pöörduda saab, ning perearst või patsient ei pea teenusepakkujat näiteks guugeldades otsima.

Teisalt andis see võimaluse olulises mahus vabastada perearstide tööaega, kes pidid varasemalt teraapiafondi raames teenusele suunatud patsiendi eest vastutama nii raviarvelduse, dokumenteerimise ja ka krüpteeritud andmevahetuse eest. 

Praeguste partnerite kontaktid, tegevuskohad ja nende pakutavad teenused leiab Tervisekassa kodulehelt.  

2024. aasta septembri seisuga on Tervisekassal kokku 108  lepingupartnerit iseseiva füsioteraapia osutamiseks 100 tegevuskohas üle Eesti , logopeedia teenuse osutamiseks 46 tegevuskohas ja psühholoogia teenuse osutamiseks 42 tegevuskohas.

Partnerite arv kasvab, sest 2025. aasta alguses lisandub nimekirja veel uusi teenuseosutajaid, mis peaks tagama ka parema kättesaadavuse teenusele.   

Ei leidnud sobilikku vastust? Küsi lisaks.

Tärniga (*) tähistatud väljad on kohustuslikud.

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil [email protected] või helistage meie infoliinile 669 6630.