Eesti suurimad jaeketid ühinesid rinnavähi ennetuskampaaniaga
Kuus suuremat jaeketti näitavad rinnavähi sõeluuringu üleskutse jagamisega üles vastutustundlikkust nii oma klientide kui töötajate suunal, olles liitunud Tervisekassa rinnavähi sõeluuringu ennetuskampaaniaga „Sina oled oma rinna hoidja“.
Sel suvel jagavad rinnavähi sõeluuringu üleskutset oma töötajatele ja klientidele Eesti ühed suurimad jaeketid Selver, Kaubamaja, Prisma, Lidl, R-kiosk ja Grossi Toidukaubad. „Meil on hea meel tõdeda, et erasektor on niivõrd olulisele teemale oma õla alla pannud ja annab oma panuse, et naistele meenutada regulaarselt rinnavähi sõeluuringul osalemise ja enda tervise kontrollimise vajalikkust,” rääkis Tervisekassa tervise edenduse spetsialist Ave Jüriöö.
Eestis on rinnavähi sõeluuringu osalusaktiivsus aastatega kasvanud, kuid paraku jätab siiani murettekitavalt suur hulk sihtrühma naisi sõeluuringule minemata. Rahvusvahelised uuringud näitavad, et sõeluuringute korraldamine on efektiivne, kui sellest võtab osa vähemalt 70% sihtrühma naistest. Paraku võttis 2020. aastal sõeluuringust osa vaid 54% kutsutud Eesti naistest, möödunud aastal kasvas osalusprotsent aga 60-ni.
Tervisekassa kutsub ka teisi vastutustundlikke organisatsioone jaekettide eeskujul kampaaniaga ühinema ning andma oma panust, et kasvatada naiste terviseteadlikkust ja rinnavähi sõeluuringu osalusaktiivsust. „Julgustav meenutus tööandjalt võib anda naistele viimase toetava tõuke uuringule minemiseks. Oleme võitnud, kui kasvõi üks naine seeläbi sõeluuringule jõuab,” kinnitas Ave Jüriöö.
Kodumaisel kapitalil põhineva jaekaubandusketi Selver personalijuhi Tiina Mironova sõnul seisavad nad selle eest, et töötajad ja kliendid teeksid tervislikke valikuid. „Sotsiaalselt vastutustundliku ettevõttena on rinnavähi sõeluuringu üleskutsega liitumine oluline nii meie suure ja peamiselt naistest koosneva kollektiivi tõttu kui ka laiemalt, haarates sõnumiga kogukondi, mille keskmes meie kauplused toimetavad,“ sõnas Mironova.
Rahvusvahelise ettevõtte Lidl Eesti personaliosakonna juhi Liina Kippasto sõnul peavad nad samuti töötajate tervist ja heaolu esmatähtsaks. „Toetame igati kolleegide tervislikke eluviise ja võimaldame oma tervist spetsialistide juures kontrollida, kasutades ettevõtte poolt pakutavat tervisekindlustust. Liitudes rinnavähi sõeluuringu kampaaniaga kutsume üles kõiki kolleege, nii naisi kui mehi, hoolima oma elus oluliste naiste tervisest,“ ütles Kippasto.
Igal aastal saab Eestis rinnavähi diagnoosi ligi 1000 naist. Rohkem kui neljandik naistest saab oma diagnoosist teada tänu sõeluuringule. Mida varem rinnavähk avastada, seda edukam on ravi ning haigusest jagu saamise tõenäosus.
Eestis oodatakse rinnavähi sõeluuringule 50–69-aastaseid naisi iga kahe aasta järel. 2022. aastal on tasuta sõeluuringule oodatud ravikindlustatud ja ravikindlustamata naised sünniaastaga 1954, 1956, 1958, 1960, 1962, 1964, 1966, 1968, 1970, 1972. Rinnavähi sõeluuringut on võimalik teha raviasutustes ja mööda Eestit ringi sõitvates mammograafiabussides.
Rohkem infot leiab: soeluuring.ee/rinnavahk/
Kampaaniamaterjalid oma töökohas jagamiseks saab alla laadida: soeluuring.ee/rinnavahk/infomaterjalid/