Uudised
Tervisekassa nõudis tervishoiuteenuste osutajatelt tagasi üle 1,25 miljoni euro raviraha
Tervisekassa kontrollib pidevalt meie ühise ravikindlustusraha põhjendatud ja õiget kasutust. Kokku kontrolliti eelmisel aastal üle 130 000 ravidokumendi ja selle tulemusena nõuti tervishoiuteenuste osutajatelt tagasi 1,25 miljonit eurot.
Tervisekassa tegeleb järjepidevalt raviraha kasutamise kontrollimisega, analüüsides raviarveid, töövõimetuslehti, ravimiretsepte ja muid ravidokumente. Kontrollide käigus tuvastatud vead ja nendest tulenevad rahalised tagasinõuded on sageli tingitud raviasutuste tahtmatutest eksimustest. Kui aga avastatakse süsteemne ja tahtlik pettus või rikkumine, võib see teenuseosutajale kaasa tuua leppetrahvi, lepingu lõpetamise ning vajadusel ka politseisse pöördumise.
Standardpäringud
Tervisekassa teeb regulaarselt raviarvete andmekogus (standard)päringuid ja andmeanalüüse, et hinnata raviarvetel esitatud andmete õigsust ja põhjendatust ning leida kõrvalekaldeid. Sel moel kontrollitakse, kas tasutud tervishoiuteenuste arved, hüvitatavad soodusretseptid ja töövõimetuslehed on esitatud põhjendatult.
Tervisekassa kontrollis 2024. aastal 30 erineva standardpäringuga 128 236 arvet. Kontrolli käigus selgus, et raviasutused olid esitanud üle 6000 põhjendamata arve. Nõudeid vormistati 805 000 euro eest.
Kõige rohkem leiti vigu teenuste, sh radioloogiliste teenuste osas, kus esitati sageli topeltarveid.
Vaimse tervise spetsialistid muutuvad perearstiabis kättesaadavamaks
Viimastel aastatel on kasvanud vaimse tervise probleemidega patsientide hulk, kes pöörduvad tervishoiusüsteemi poole.
Erakorralise meditsiini arstid selgitavad: millal pöörduda EMOsse, millal otsida abi mujalt?
Ligi pooled EMOsse pöördunud patsiendid kuuluvad rohelisse või sinisesse triaažikategooriasse, mis üldjuhul ei nõua kiireloomulist abi.
Üle 80 protsendi elanikkonnast tarbib retseptiravimeid
Möödunud aastal hüvitas Tervisekassa retseptiravimeid 242 miljoni euro eest kokku 906 tuhandele inimesele. Kantar EMORi rahulolu-uuringu kohaselt on viimase 12 kuu jooksul retseptiravimeid ostnud 82% Eesti elanikest.
Perearsti nõuandeliinilt 1220 saab nüüd tervisenõu ka veebi teel
Perearsti nõuandetelefoni teenused on laienenud ja edaspidi saab abi küsida ka veebi teel. Nõuandeliin 1220 pakub Eesti elanikele usaldusväärset tervisenõu ööpäevaringselt ning erinevad suhtlemiskanalid teevad teenuse kasutamise veelgi mugavamaks.
Tervisekassa kiirendiprogrammi tulemusel hakatakse piloteerima kolme raviteekonda
Mullu alanud kiirendiprogrammi tulemusel jätkavad Tervisekassa ja Tartu Ülikooli Kliinikum tänavu kopsuvähi raviteekonna rakendamise ettevalmistusi.
Tervisekassa pikendab koduõendusteenuse lepinguid 2026. aasta sügiseni
Tervisekassa juhatus otsustas pikendada koduõendusteenuse riigihangete raames sõlmitud ravi rahastamise lepinguid koduõendusteenuse osutajatega kuni 30. septembrini 2026.
Rahulolu eriarstiabi teenustega püsib patsientide seas kõrgena
Kantar Emor tehtud rahulolu-uuringu kohaselt on viimase 12 kuu jooksul eriarsti külastanud veidi enam kui pooled (54%) Eesti elanikest. Nagu ka viimastel aastatel, jäi suur osa patsientidest (85%) eriarstiabi visiidiga rahule.
Perearstiabiga jäi mullu rahule rohkem kui kolmveerand Eesti elanikest
2024. aastal tegid perearstid ja -õed 8,4 miljonit vastuvõttu ja Tervisekassal kulus ligi 283 miljonit eurot perearstiabi teenuse rahastamisele.
Kaheksa inimest kümnest jääb arsti või õe vastuvõtuga rahule
Kantar Emor tehtud rahulolu-uuringu kohaselt on kõige enam inimesed rahul oma viimase hambaarsti külastusega (86%), eriarstiabi visiidiga (85%) ja pereõe iseseisva vastuvõtuga (85%). Samuti on ligi kaheksa patsienti kümnest jäänud rahule perearsti vastuvõtuga.