Vältimatu terviseabi teekond
Viimati uuendatud: 09.08.21
2020. aastal alustas Tervisekassa vältimatu terviseabi osutamise teekonna kaardistamist ja analüüsimist. Eesmärk on vaadata abi osutamise teekonda tervikuna ning muuta see oluline tervishoiuteenuste osa inimkesksemaks ning sujuvamaks.
Loe lähemalt
Üks võimalus tervishoiuteenuste parendamiseks on kasutusele võtta erinevad digilahendused. Viimased annavad võimaluse vähendada meedikute käsitööd, tagada operatiivset ja vajalikku informatsiooni ning tuua tervishoiu valdkonna innovatiivseid töömeetodeid. Hästi toimivad töövahendid võimaldavad meedikutel täielikult keskenduda inimese ravimisele. Siinkohal ei tohi aga ära unustada ka abi vajavat inimest ja tema vajadusi või nõudmisi. Seega peavad kasutatavad digilahendused lähtuma nii meditsiinilistest nõudmistest, meedikute vajadustest, kui ka abi vajava inimese kasutajakogemusest.
Teenusdisaini kasutamine tervishoiu valdkonnas
Viimastel aastatel on teenusdisaini kasutamine tervishoiu valdkonnas muutunud järjest populaarsemaks. Metoodika kasutamine annab võimaluse vaadata teenustele ja nende osutamisele uuest ning eelkõige inimese kogemust lähtuvast vaatenurgast. Tihti on see võimalus, ka juba aastakümneid valdkonnas töötanud spetsialistidele, anda uusi ideid ja mõtteid teenuse paremaks korraldamiseks. Erinevate töötubade kogemus näitab, et teenusdisain on tulnud tervishoidu selleks, et jääda.
Vältimatu abi vajava inimese teekonna töötuba
16. septembril 2020.a. kutsus Tervisekassa kokku ligi 30 valdkonna eksperti, et teenusdisaini töötoas vaadata abi vajava inimese teekonda tervikuna ning kaardistada erinevad probleemid ja parendusvõimalused. Eesmärk oli luua osapooltele ühtne arusaam, kuidas abi andmine erinevates etapides toimub ning mis on vajalik inimkesksema teekonna loomiseks.
Töötoa ettevalmistuste käigus intervjueeriti erinevaid osa- ja huvipooli, et kaardistada tänased probleemid ja vajadused. Lisaks osaleti kiirabi ja EMO igapäeva töös osalusvaatlejana. Eeltöö tulemusena koostati 4 erinevat tüüpjuhtumit, mida ekspertide kogu töötoas lahendama asus.
Töötoa tulemustest koostati ülevaatlik raport koos visualiseeritud tervikteekonnaga. Saadud raportit kasutatakse tulevaste digilahenduste väljatöötamisel ning arengusuundade kokkuleppimisel.