Kaebevõimalused ja hüvitamine

Kaebevõimalused

Juhul kui Te ei ole rahul raviasutuse olmetingimustega või tervishoiutöötajate suhtlemisega, siis peab eeskätt pöörduma alati raviasutuse juhtkonna poole. 

Tervisekassa saab teha järelevalvet oma lepingupartnerite poolt osutatud tervishoiuteenuste kvaliteedile ja kättesaadavusele. Tervisekassa lepingupartnerid leiate siit. Tervishoiuteenuste kvaliteediprobleemist ja kättesaadavusest saate teavitada info [at] tervisekassa.ee.

1.novembrist 2024 kehtib Eestis tervishoiuteenuseosutaja kohustuslik vastutuskindlustus ehk patsiendikindlustus. Patsiendi jaoks annab uus süsteem õiguse nõuda kindlustusest hüvitist, kui raviprotsessis on peale seaduse jõustumist toimunud eksimuse tõttu tekkinud reaalne välditav tervisekahju.

Patsient saab edaspidi juhtudel, kui ta on saanud raviprotsessis välditavat kahju, pöörduda hüvitise taotlemiseks kas raviasutuse või kindlustusandja poole, kes konkreetsele raviasutusele kindlustust pakub, juhtumit menetleb ja otsustab kahju hüvitamise. Samas jääb patsiendile ka pärast kindlustusseltsilt otsuse saamist võimalus pöörduda lepituskomisjoni poole otsuse vaidlustamiseks, kui ta otsusega ei nõustu.

Patsiendikindlustus ei käsitle olukordi, kus kahtlustatakse tahtlikku kahju tekitamist – nende juhtumite puhul tuleb pöörduda õiguskaitseorganite poole.

Kui patsient pole kindlustusandja hüvitamise otsusega rahul, jääb talle võimalus pöörduda Tervisameti juures tegutsemist alustava lepituskomisjoni poole.

Lepituskomisjon on Terviseameti juures alaliselt tegutsev kohtueelne sõltumatu vastutuskindlustuse vaidluste lahendamise organ, mis lähtub oma tegevuses lepitusseadusest, kui tervishoiuteenuse osutaja kohustusliku vastutuskindlustuse seaduses ei ole sätestatud teisiti. Täpsemat infot lepituskomisjoni poole pöördumise kohta leiate siit

NB! Kui pöördusite tervishoiuteenustele väljaspoole Eestit ning te ei jäänud rahule seal osutatud raviteenuse kvaliteediga, tuleb Teil kaebuse esitamisel järgida selle riigi seadusandlust, kus Teile raviteenuseid osutati.

Täpsem info: Tervishoiuteenuse osutajate roll kvaliteedi tagamisel

Hüvitamine

Kui selgub, et patsiendile on tervishoiuteenuse osutamise käigus tekitatud kahju, siis on võimalik hüvitise nõudmiseks pöörduda:

  1. tervishoiuteenuse osutaja või tema kindlustusandja poole;
  2. kohtusse.

Patsiendi esindajad

Eesti Patsientide Liit

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil [email protected] või helistage meie infoliinile 669 6630.