Tervishoiuteenuste kvaliteet ja järelevalve

Selleks, et tagada patsiendile osutatava tervishoiuteenuse kvaliteet olukorras, kus teenust osutavad üksnes eraõiguslikud juriidilised isikud, kehtestas riik 2002. aastal tervishoiuteenuse kvaliteedinõuded ning lõi järelevalve süsteemi tervishoiuteenuse osutajate tegevuse kontrollimiseks.

Maailma Terviseorganisatsiooni järgi on tervishoiuteenus kvaliteetne, kui see vastab erialaselt aktsepteeritud nõuetele, ühiskonna seadusandlikele ja eetilistele põhimõtetele, inimese vajadustele ja ootustele. Samuti tagab patsiendi heaolu ja parima võimaliku tulemuse ning on osutatud põhimõttel – maksimaalne tulemus optimaalsete kulutustega.

Tervishoiuteenuste kvaliteediga seotud ülesanded on jagatud Sotsiaalministeeriumi, Terviseameti, Tervisekassa, tervishoiuteenuse osutajate ja tervishoiutöötajate erialaühenduste vahel. Tervishoiuteenuste kvaliteedi ja selle tagamise kohta saab rohkem teavet Sotsiaalministeeriumi kodulehelt https://www.sm.ee/tervise-edendamine-ravi-ja-ravimid/ravi-ja-tervise-taastamine/tervishoiuteenuste-kvaliteet.

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kas leidsid lehelt vajaliku info?

Kui teil on küsimusi, siis palun pöörduge meie poole aadressil [email protected] või helistage meie infoliinile 669 6630.